2010. március 19.

Ismerd meg Szilvit!



Szilvi, 30 éves, Kassáról érkezett

- Mióta élsz Angliában?
- Ez a hatodik év, hogy kint vagyok.

- Milyen célból jöttél ki?
- Bankban dolgoztam otthon, mielőtt ide érkeztem volna, de nem találtam meg a számításaimat. Valahol mindig ott motoszkált bennem, hogy szerencsét prábáljak külföldön. Tesvérem akkor éppen Bristolban élt, így én is ezt a várost választottam.

- Jelenleg mivel foglalkozol?
- Elég sokféle munkát végeztem már, voltam felszolgáló étteremben, öregek otthonában dolgoztam, recepciós is voltam. Most már másfél éve a BRI (Bristol Royal Infirmary) kórház tüdőosztályán vagyok adminisztrátor.

- Mik a további terveid?
- Egy évig akartam maradni, de megszerettem az itteni életet. Most még nem készülök haza. Amíg tudom végezni a munkám és feltalálom magam, nincs probláma a maradással.

- Vannak magyar ismerőseid Bristolban?
- Korábban nem ismertem sok magyart itt, új barátokat kellett szereznem. Főként az éttermi munkám kapcsán ismertem meg többet, akikkel azóta is találkozgatunk.

- Mi a kedvenc találkahelyetek a barátaiddal, amit másoknak is ajánlanál?
- Szívesen járunk moziba vagy sütizni, a helyszín mindig változik. Táncolni alkalomadtán az Mbargoba vagy az Oceana-ba megyünk.

- Mi az, ami a legjobban hiányzik Magyarországról?
- A barátaimmal eltöltött hangulatos esték természetesen. Valamint a hazai ételek, a jó kenyér.

- Mi az, ami legjobban tetszik Angliában és otthon nincs?
- Itt nem olyan nehéz önállónak lenni, mint otthon. Könnyebben tudjuk intézni ügyes-bajos dolgainkat. Azt hiszem, ha hazaköltöznék, a függetlenség hiányozna leginkább.

- Mit gondolsz, mi a legfontosabb dolog, hogy magyarként sikeres légy Angliában?
- Attól függ, hogy mivel akarunk idekint foglalkozni. Az mindenképpen előny, ha van gyakorlatunk, abban, amivel foglalkozni akarunk. Könnyebben miénk lesz az állás, ha tudjuk, mit akarunk. A nyelvtudás nagyon nagyon fontos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.