2010. március 3.

Ismerd meg Rozit!



Rozi, 35 éves, Zalaegerszegről jött

- Mióta élsz Angliában?
- Novemberben volt három éve, hogy Bristolban élek.

- Milyen célból jöttél ki?
- Elsődleges célom az volt, hogy nyelvvizsgát szerezzek. A Pécsi Tudomány Egyetem levelező tagozatos hallgatója voltam, személyügyi szervező szakon végeztem. Otthon jártam angol nyelvtanfolyamra, de úgy láttam, hogy nem tudok kellőképpen megtanulni angolul, hogy rövid időn belül egy nyelvvizsgát letegyek. Mindenképpen Angliában akartam a nyelvet tanulni. Dolgozom, pénzt is keresek és így folyamatosan tanulok angolul. Már megszereztem egy Cambridge nyelvvizsgát, így valamilyen szinten sikerült az elsődleges célt megvalósítanom, de a tanulást sosem szabad abba hagyni!!

- Jelenleg mivel foglalkozol?
- Mióta a Cabot Circus megnyílt, ott dolgozom a Nando's étteremben, több mint egy éve, pincérnőként. Emellett angoltudásomat fejlesztem a City of Bristol College-ban.

- Mik a további terveid?
- Minél jobban tudni angolul. Szeretnék kipróbálni más munkaterületet is akár, vagy jelenlegi munkahelyemen feljebb lépni, más munkakört kipróbálni.

- Vannak magyar ismerőseid Bristolban?
- Nagyon sok magyarral megismerkedtem már Bristolban, többekkel tartom a kapcsolatot, rendszeresen beszélünk. A lakótársaim is magyarok, van pár magyar ajkú munkatársam is.

- Mi a kedvenc találkahelyetek a barátaiddal, amit másoknak is ajánlanál?
- Szívesen megiszom bárhol egy jó teát, de szeretem a kis pubokat is. Gyakran megfordulunk a Walkaboutban. Ha nagyobb buliról van szó az Oceana, vagy a Lloyds, ahol jól érezzük magunkat.

- Mi az, ami a legjobban hiányzik Magyarországról?
- Nekem igazából az otthoni kulturális programok, kisebb fesztiválozások. Sörfesztiválok, borfesztiválok. A színház nekem nagyon hiányzik, szerettem otthon előadásokra járni.

- Mi az, ami legjobban tetszik Angliában és otthon nincs?
- Magyarországon csendesebb városban lakom, hiányozna a nyüzsgés és az itteni bolhapiacok. Őket imádom. Buli szempontjából is nagyobb itt a választék Bristolban, mint otthon.

- Mit gondolsz, mi a legfontosabb dolog, hogy magyarként sikeres légy Angliában?
- Bárhová kerülünk is dolgozni, álljuk meg mindig a helyünket. Legyünk ott, ahol kell. Nyelvtudás is kell, és valamilyen szinten jóban kell lenni a főnökünkkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.